Traveller

Thursday, August 7, 2014

  • Hidup ni ibarat satu pengembaraan.
  • Kita kembara dari satu tempat ke satu tempat.
  • Kita tak tinggal tetap dan selama-lamanya di satu-satu tempat.
  • Kita teruskan pengembaraan.
  • Dulu kita di alam roh.
  • Kemudian kita kembara ke dunia.
  • Di dunia ni tempat kita kumpul segala bekalan untuk di bawa ke alam yg lain.
  • Alam yg kekal dan berpanjangan yakni alam akhirah.
  • Jadi apa sahaja yang Allah uji ke atas kita di dunia, hadapilah dengan tenang.
  • Chill sikit. Allah takkan susahkan hambaNya melainkan Dia nak bagi sesuatu kat kita.
  • Sesuatu yang lebih bermakna.
  • So, chill lah. Allah sayang kita.
  • Tapi kita kena tanya diri kita balik.
  • KITA SAYANG ALLAH TAK?
  • Sekian, Assalamualaikum.

Hidup Sementara

Friday, August 1, 2014

"Ketahuilah bahawa (yang dikatakan) kehidupan dunia itu tidak lain hanyalah (bawaan hidup yang berupa semata-mata) permainan dan hiburan (yang melalaikan) serta perhiasan (yang mengurang), juga (bawaan hidup yang bertujuan) bermegah-megah di antara kamu (dengan kelebihan, kekuatan, dan bangsa keturunan) serta berlumba-lumba membanyakkan harta benda dan anak pinak; (semuanya itu terhad waktunya) samalah seperti hujan yang (menumbuhkan tanaman yang menghijau subur) menjadikan penanamnya suka dan tertarik hati kepada kesuburannya, kemudian tanaman itu bergerak segar (ke suatu masa yang tertentu), selepas itu engkau melihatnya berupa kuning; akhirnya ia menjadi hancur bersepai; dan (hendaklah diketahui lagi, bahawa) di akhirat ada azab yang berat (di sediakan bagi golongan yang hanya mengutamakan kehidupan dunia itu), dan (ada pula) keampunan besar serta keredaan dari Allah (disediakan bagi orang-orang yang mengutamakan akhirat). Dan (ingatlah, bahawa) kehidupan dunia ini tidak lain hanyalah kesenangan bagi orang-orang yang terpedaya." alHadid:20
 

  •  Dalam hidup ni kite sering cuba nak jd yg terbaik.
  • Tapi kite lupe, dunia ni bersifat sementara.
  • Kite terus nak berlumba nak bermegah.
  • Kadang2 tu sampai kita lupa nak bersyukur kan?
  • Padahal, kalau Allah nak tarik nikmat yg Dia bagi, sekelip mate je.
  • Ingatlah, Allah dh bgtaw, dunia ni hanyalah sandiwara.
  • Janganlah kite terpedaya.
  • Nnt dh masuk neraka kite kekal kt dalam sane. Nak ke?
  • Padehal duduk kt dunie ni sekejap sgt.
  • Ingat Allah selalu. Ingat maut.
  • Oklah. Itu jela perkongsian.
  • Peace yuolss! Chioww!
  • Assalamualaikum!